A “Duna” tengerjáró hajó a sztálinvárosi kikötőben


Sztálinvárosi Hírlap – 1957. augusztus 13.

A “Duna” tengerjáró hajó
a sztálinvárosi kikötőben

Szombaton délelőtt szokatlanul nagy hajó verte fel a szigeti öböl hullámait. Befutott a “Duna” tengerjáró hajó. Nemrégen készült Gheorghiu Dej hajógyárban. Első utasa során a sztálinvárosi kikötőbe is eljött, ahol rakományt vett fel, hogy aztán folytassa útját Braila felé. A hajó külsőre is szemgyönyörködtető látvány volt, és a belseje igen ízlésesen, szépen kidolgozott mesteri munkáról tanúskodott. Szép, kényelmes kabinok, parancsnoki fülke, konyha, ebédlő, társalgó. A hajó kapitánya Kádár Ferenc. Már régi tengerész. Nagy Béla első tiszt, Sasvári Lajos fedélzetmester, Benke Gyula gépüzemvezető, Horváth József másodtiszt már bejárta a fél világot. Európa, Afrika, Délamerika, de még a Perzsa öböl sem ismeretlen előttük.

Tengerjáró hajón a sztálinvárosi kikötőben

A kapitány – aki egyébként igen puritán ember, mert a tengerészektől eltérően nem iszik, nem dohányzik -, elmondja, hogy a “Duna” tengerjáró hajó két darab 400 lóerős motorral rendelkezik, óránként 10 csomó sebességgel fut és 1000 tonna rakományt tud szállítani. A “Duna” tengerjáró hajó a magyar hajóipar új büszkesége, a közel-keleti kereskedelmi útvonalakon fog közlekedni, a levantei járatban.
A tengerészek beszélgetésük során nyilatkoztak a sztálinvárosi kikötőről is és elmondották:
– Reméljük, hogy ez a kikötő, mely igen fontos ipari bázis kikötőhelye, tovább fejlődik és mire visszajövünk, vagy egy-két év múlva erre járunk, impozáns, szép kikötőhelyet találunk majd itt.
A hatalmas hajó a koradélutáni órákban kifutott a kikötőből és elindult Braila felé.

Dunai Vasmű Kikötő

A bejegyzés az Arcanum Digitális Tudománytár segítségével készült.

Dunaujvaros