I. Bringatúra

1985. 05. 03. Dunaújvárosi Hírlap

Bringázz velünk!

Szombaton reggel találkozunk

Pontosan 1732 nevezési lapot kaptunk csütörtök reggelig, örömünkre tehát nagyon sokan leszünk a “Megéltünk már harmincötöt – bringázzunk most harmincötöt” kerékpártúra holnapi rajtjánál. (Az 1500. jelentkező nevét – aki az Arany Csillag szállodától kétszemélyes vacsorajegyet nyert – a túra végén áruljuk el.)

Holnap azért ne így jöjjünk

Nevezni a mellékelt nevezési lappal lehet (gyülekezéskor a Lenin téren is, 8.45- ig).
A kitöltött túralapot mindenki hozza magával (a nyilvános sorsoláson csak azzal vehet részt).
Gyülekezés: szombaton reggel 8 órakor Dunaújvárosban, a Lenin téren. A készülődőket a vasmű tűzoltózenekara szórakoztatja.
Rajt: 9 órakor.
Útvonal: Lenin tér-Dózsa György út-6-os út-venyimi út-Mezőfalva (szovjet hősi emlékmű). Onnan rövid pihenő után, ugyanezen az útvonalon térünk vissza. A menet élén és végén rendőrautók haladnak, biztosítják a veszélytelen kerékpározást, közöttük kell pedálozni. Fokozott figyelemre, óvatosságra kérünk minden résztvevőt. Nem versenyről – túráról van szó.
Az ismertetett útvonalon szakaszos útlezárás lesz szombaton délelőtti
Terveink szerint 10 óra után érkezünk Mezőfalvára, onnan 11 óra után indulunk vissza. A sorsolás körülbelül 12.30-kor kezdődik a Lenin téren, közjegyző jelenlétében.
Mezőfalván az emlékmű megkoszorúzása után városismereti, illetve KRESZ-vetélkedő lesz (aki az utóbbiban is részt akar venni, tollat hozzon magával). A színpadon bűvészt, fakírokat és a helyi táncegyüttes produkcióját láthatjuk. A DUNASZÖV ÁFÉSZ mezőfalvi iskolaszövetkezet egy-egy karéj zsíros kenyérrel kedveskedik minden túrázónak. Az ÁFÉSZ kitelepült büféiben üdítőt, szendvicset, virslit lehet vásárolni.
Mezőfalváról visszatérve, a Lenin téren tartjuk meg a sorsolást és a biciklis KRESZ-vetélkedő eredményhirdetését. Tizenhárom kerékpárt sorsolunk ki a túra résztvevői között. Az első ezer célba érkező emléklapot kap. Tortával kedveskedik az Arany Csillag Szálloda annak a túrázónak, aki 1950. május 2-án, vagy e naphoz legközelebb született. A legidősebb résztvevő az Y-galéria érmét kapja. (Személyi, úttörő vagy kisdobos igazolványát mindenki hozza el a nyeremény átvételével kapcsolatos formaságok gyors elintézése érdekében.) A Lenin téren a Munkásszövetkezet árusít üdítőt, szendvicseket a visszaérkezőknek.
Szombaton este a Hangulat presszó valamennyi nyertest vendégül látja a Bringabálon! A “bringás menüt” persze mások is megkóstolhatják. A bálázók között egy kerékpárt sorsolnak ki az est egyik attrakciójaként.
A város és a Dunaújvárosi Hírlap 35. születésnapja alkalmából rendezendő túrán, annak valamennyi programján, szívesen látunk minden érdeklődőt.
Az e heti időjárás kissé elszomorító, reméljük azonban, hogy holnap kellemes túraidő lesz! De ha mégsem, akkor is jöjjenek el szombaton reggel. Döntsük el, szavazzuk meg együtt: nekivágjunk-e a 35 kilométernek!

Jó időt jósolnak!

Biztató az Országos Meteorológiai Intézet legfrissebb (csütörtök déli) előrejelzése. Eszerint szombatra már felszakadozik a felhőzet, többórás napsütés valószínű, bár hirtelen zápor sem kizárt. Erős szél nem várható. A reggeli legalacsonyabb hőmérséklet 4 és 8 fok között, a nappali maximum 15 fok körül alakul.
Így tessék öltözni!

1985. 05. 07. Dunaújvárosi Hírlap

A tömegsport emlékezetes ünnepe volt a városalapítás 35. évfordulójára rendezett kerékpártúránk.

Üdvözlet a bringázóknak

Ragyogó szombat délelőtt

Már reggel nyolc után olyan tömeg volt a Lenin téren, amelyre
legmerészebb álmainkban sem számítottunk

Az idei tavasz – úgy tűnik – május negyedikére, szombat délelőttre esett. Az pedig véletlen szerencse is lehet, hogy éppen ezen a napon rendeztük meg a Bringázz velünk kerékpártúrát. De hát – amint mondani szokták – a jó kapusnak, a jó kaput védő kapusnak van szerencséje.
A vártnál is többen érkeztek kerékpárral a Lenin térre, ahol már nyolc órakor fesztiválhangulat uralkodott. Kilenckor, az indulás percében lehettünk már vagy háromezren, és persze a nézők, a biztatók, a drukkerek, akik mondhatni, végigállták a Dózsa György utat. Nem is volt hétköznapi látvány: színes kerékpárfolyam a Lenin tértől a Béke városrészig, az út teljes szélességében. Kicsik és nagyok, idősek és fiatalok, diákok, munkások, értelmiségiek, családok, brigádok, “szólisták” nyomták a pedált olyan vidám, jó hangulatban amilyent csak játék közben érez az ember.

A mezőfalvi iskolaszövetkezet tagjai háromezer szelet zsíros kenyeret kentek meg hajnal óta, hogy vendégül láthassák a túrázókat

Néhány kisebb “üzemzavar” előfordult ugyan, de rögtön akadt segítség is

Nem is tagadjuk. Játéknak, jó kollektív játéknak szántuk ezt a harmincöt kilométeres bringatúrát és nagyon boldogok voltunk/vagyunk, hogy ilyen sokan, háromezren elfogadták meghívásunkat. Persze, a játék tartalma is fontos. A XIII. kongresszus határozatai között van egy mondat, amely az egészséges életmódra, a tömegsport fontosságára hívja fel a figyelmet. A Minisztertanács nemrég tárgyalt ugyanezekről á kérdésekről. Örömünkre szolgál, hogy elsők között csatlakozhattunk a határozat megvalósítóihoz.

Startra várva! Köszönet illeti a dunaújvárosi rendőrkapitányság dolgozóit, akik nagy segítséget nyújtottak a túra eredményes lebonyolításához.

A fizikai erőnlét kipróbálása, javítása azonban csak egy dolog. Az együttkerekezők számára alighanem az a kollektív jó érzés teszi emlékezetessé a szombat délelőttöt, ami a nagy tettekre vállalkozókat tölti el, és ami a városépítés kezdetén jellemezte a honfoglalókat. A mezőfalvai úton végig csupa-csupa jókedvű, jóbarát kerekezett. Nem tapasztaltunk durvaságot, figyelmetlenséget, nem veszett el semmilyen komoly érték, amit pedig mégis elhagytak túratársaink, az mind-mind rendre megkerült. (Mindössze egy baleset történt, még a Dózsa György úton, a sérült hölgy jól van.) Voltak azonban néhányan, akik előkészítetlen kerékpárral indultak útnak. Akik nem tudták megjavítani az útszélen, a konvoj végén haladó teherautóról “élvezhették” a túrát.

Bringa bringa hátán… A mezőfalviak kissé meglepődtek, amikor a kerékpáros sereg “rátört” a nagyközségre

Munka után édes a pihenés. Bizony, a táv lekerekezése után jólesett egyet szusszantani

Mezőfalva is ünnepi arcát mutatta szombaton. Olyan vendégszeretettel fogadták a dunaújvárosi bringásokat (de hiszen sok mezőfalvi és környező községbeli túrázó is volt közöttünk), ahogy a jó szomszédot illik. Az iskolaszövetkezet diáktagjai hajnal óta dolgoztak, háromezer zsíros kenyeret kentek és azzal kínálták az érkezőket. A községi tanácselnök köszöntője után a bringások nevében koszorút helyeztünk el a szovjet hősök községi emlékművénél, majd egyórás vidám népünnepély kezdődött diszkóval, bűvésszel, fakírral, vetélkedővel és népitánccal.

Volt aki arra is gondolt, hogy stílusosan díszített bringával induljon útnak

Hazafelé a szétszóródott mezőny már kicsit több gondot okozott a testi épségünkre vigyázó forgalomirányító rendőröknek, de végül is mindenki épségben, és egészséges(ebb)en hazaért a Lenin térre (az első ezer célba érkező emléklapot kapott.) Megkezdődött a sorsolás. A tizenhárom kerékpárt (a Dunai Vasmű, a papírgyár, a Dunaker, a Dunavidéki Vendéglátó Vállalat, a Vegyesipari Vállalat, a Dunaszöv Áfész és a Munkásszövetkezet ajándéka) a következő, szerencsés bringázók nyerték: Csűri Dénes, Szarka Edit, Bali András, Ruszkai Szilárd, Kovács Erzsébet (Perkáta), Antal Lajos, Szabó Gézáné, Kutasi László, Puskás Mihály (Mezőfalva), Némethné Somorácz Márta, Tompai Tamás, Szür Emese és Párkányi Vera (valamennyien dunaújvárosiak).

Papa, mama, gyerekek… Úgy szép a túra, ha az egész család részt vesz rajta

Megjutalmaztuk a legidősebb résztvevőt, Móró Pista bácsit, aki hetvenhárom évesen nyomta közöttünk a pedált (az Y-galéria ajándékát kapta.) A legfiatalabb résztvevőt, a hároméves Mészáros Olgit, aki apukája bringáját “kormányozta”. Jutalmat kapott az 1500. nevező: Nagy József (az Arany Csillag Szálló kétszemélyes vacsorameghívását vette át). Az 1950. május 2-án született túrázótársunk, Kemény Illésné az Arany Csillag Szálló születésnapi tortáját vihette haza. A városi tanács sportosztályának vázáját Kerti József nyerte. A Dunaújvárosi Közlekedésbiztonsági Tanács KRESZ-tesztjét mintegy ezren töltötték ki Mezőfalván. A legügyesebb tizenhat ajándékcsomagot kapott.

Vajon kik lesznek a szerencsés nyertesek? Visszaérkezés után, sorsolásra várva

A vártnál is sokkal nagyobb érdeklődés és siker láttán a szombati túrát magunk között már el is neveztük I. “Bringázz velünk” kerékpártúrának. A Lenin térre visszatért bringások megerősítettek bennünket, hiszen közfelkiáltással szavazták meg, hogy: Jövőre, velünk ugyanitt!

Legyen. Legyen jövőre is és azon túl is, minden évben Bringázz velünk, emlékezve a városalapítókra, a vállalkozó kedvű elődökre – persze, évről évre egy kilométerrel hosszabb távon. Aki jövőre velünk akar jönni, vágja ki a mellékelt szelvényt, őrizze meg és a jövő évi nevezési laphoz csatolja. Erről tudni fogjuk, hogy olyan bringásról van szó, aki már az idén is velünk volt. Megkülönböztetett fogadtatást ígérünk!

Tájkép, bringatúra után… A toronyház tetejéről így festett a Lenin tér és környéke

Lapunk munkatársai köszönetét mondanak mindazoknak, akik erkölcsi és dologi támogatást nyújtottak a rendezés, a szervezés munkájához és természetesen köszönjük a részvételt mindazoknak, akik végigkerekezték velünk a 35 kilométert.
Köszönjük, hogy együtt lehettünk olvasóinkkal!

(A felvételeket Bárándy István és Rozsnyai Zoltán készítették)

Megéltünk már harmincötöt, bringáztunk is harmincötöt!

Hogy is volt csak?

Indulás előtt több túrázóval beszélgettünk szombaton. Megkérdeztük: miért vállalkoztak a 35 kilométeres útra, hogyan készültek föl?

Varga László, az IKVGV erdésze:
– Hétéves fiammal jöttem, jó kikapcsolódásra számítunk. A közelmúltban tréningeztünk: két hete a ráckevei erdészethez mentünk. Hasonló távolság, ráadásul földúton! Az alapozás – tehát megvolt! A bringákat is alaposan felkészítettük: tisztítottuk, zsíroztuk. Még tegnap este is megnéztük: elég kemény-e a gumi, rendben van-e minden.

Weix Mihály gyepmester:
– Nyolcéves Attila fiammal megyünk. A srácnak direkt erre az alkalomra vadonatúj kerékpárt vettem, mert a réginek kilyukadt a gumija. Arról meg szó sem lehetett, hogy a gyerek ne jöjjön. Nem is egyezett volna bele.

Varga Sándor, postai kézbesítő:
– Munkaeszközöm a kerékpár. De erre a túrára nagyon készültem. Elhatároztam: ha esik, ha fúj, én szombat reggel itt leszek, a téren.

Mikó Pálné, egészségügyi dolgozó kamasz gyerekeivel érkezett:
– Már fél hatkor kémleltük az eget, és reménykedtünk: nehogy elmossa az eső ezt a remek programot. Egyébként gyakran kerékpározunk, többnyire a kulcsi telkünkre.

Alexi Béla, a MÁV raktárosa:
– Gyakrabban kellene ilyesmit rendezni. Kiváló alkalom a sportolásra, és ezreket megmozgat.

Keresztúri János, a Volán dunaújvárosi üzemegységének osztályvezető-helyettese:
– Rendszeresen túrázunk, de egyszerre ilyen távolságot még nem tettünk meg. Ötéves fiam innen, a gyerekülésből élvezi majd a kerekezést.

Kovács Zsolt és Pányi László, a nagyvenyimi általános iskola nyolcadikosai:
– Az iskolából rengetegen eljöttünk. Az újságban örömmel olvastuk a hírt. Végre valami, amin mindenki részt vehet!

Králikné Matkovics Mariann, a Vasvári Pál Általános Iskola tornatanára:
– A sulinkból százharminc gyerek jött A rajok versenyeztek egymással, melyik osztályból indulnak többen. A győztesnek egy bőrfocit ajánlottunk fel. A hatodik cések nyerték, közülük tizenhatan indulnak a túrán.

Dr. Bereczki Zoltán, a kórház osztályvezető főorvosa csak a nézők között lehetett. Vele a túra végén beszélgettünk:
– Irigyeltem azokat akik bringázhattak. Sajnos, nekem ma dolgozni kellett. De szurkoltam a túrázóknak, és persze a rendezőknek is, hogy jó idő legyen mára. Ez kiváló lehetőség a tömegsportra!