Dunaújvárosi Hírlap – 1968. július 8.
Kétnapos motorcsónak parádé az öbölben
Kölner nyerte Dunaújváros nagydíját
A verseny beharangozója – Dunaújvárosi Hírlap – 1969.07.04.
Elsőízben rendeztek Dunaújvárosban komoly motorcsónak versenyt. A Pest megyei TS motorcsónak szakszövetsége, a Pestvidéki Gépgyár szakosztálya és városi TS szervezésében került sor szombaton és vasárnap az országos túramotorcsónak bajnokság második futamára. A versenyen öt egyesület 48 hajója vett részt valamint versenyein kívül Fritz Bőhm-Raffai, neves osztrák motorversenyző.
Szombaton a túramenetet bonyolították le. A mezőny 9 órakor a lágymányosi öbölből rajtolt és szintidőket kellett teljesíteni. A nap legjobb idejét Bőhm-Raffai érte el, 1000 köbcentis motorján kerek egy óra alatt ért Dunaújvárosba.
175 köbcentiméteres motorcsónakok versenyeznek a soroksári Duna-ágban rendezett bajnokságon. /1956
fotó: MTI/Komlós Tibor
A túramenet eredményei:
175 kcm oldalmotorok:
- Seres (PGSK)
- Szirtes (MHD)
- Lókai (PGSK)
175 kcm farmotorok:
- Tarján (PGSK)
- Piski (PGSK)
- Jerzsabek F. (PGSK)
250 kcm:
- Döme (Szegedi Spartacus)
- Montág (PGSK)
- Zsigmond (PGSK)
350 kcm:
- Kölner (Bp. Spartacus)
- Jerzsabek K. (Bp. Spartacus)
- Bohn. (PGSK)
500 kcm:
- Kohl (PGSK)
- Lőrinczi (PGSK)
- Géczi (PGSK)
700 kcm:
- Kovács (Bp. Spartacus)
- Lavicska (Bp. Spartacus)
- Hofbauer (PGSK)
1000 kcm:
- Hunyadi (PGSK)
- Bélteki (PGSK)
- Syrek (PGSK)
A bójakörüli gyorsasági versenyt szombaton és vasárnap délelőtt a dunaújvárosi öbölben rendezték meg. Az oldalmotorosok három, kört (6 km), a farmotorosok pedig öt kört (10 km) tettek meg. Sajnálatos, hogy a verseny nagy esélyeseit, a Váci Vasutas és a Vasas Izzó versenyzőit egyesületük nem engedte indulni az országos bajnokság második futamában. Így a verseny meglehetősen egyoldalúvá vált. Az osztrák versenyző versenyen kívül EU-kategóriában bemutatót tartott.
A 175 köbcentiméteres motorcsónakok versenye a Dunán, Budapesten /1960
fotó: MTI/Petrovits László
A gyorsasági verseny eredményei:
175 kcm oldalmotorok:
- Seres (PGSK)
- Lókai (PGSK)
- Szanyi (PGSK)
75 kcm fartúramotorok:
- Jerzsabek F. (PGSK)
- Tarján (PGSK)
- Piski (PGSK)
250 kcm:
- Zsigmond (PGSK)
- Nemeshegyi (MHD)
- Montág (PGSK)
350 kcm:
- Kölner (Bp Spartacus)
- Jerzsabek K. (Bp. Spartacus)
- Bohn (PGSK)
500 kcm:
- Lőrinczy (PGSK)
- Kohl (PGSK)
- Tomanek (MHD)
700 kcm:
- Simics (PGSK)
- Jászfalusi (PGSK)
- Lavicska (Bp. Spartacus)
1000 kcm:
- Bélteki (PGSK)
- Syrek (PGSK)
Ötszáz köbcentis CU osztályú motorcsónak EB Szegeden /1966
A képen: BUDU sporthajók futama.
fotó: MTI/Szebellédy Géza
A versenyben Dunaújváros nagydíjáért öszevont, kategóriák közötti futamot indítottak. Elsőként érkezett célba és Dunaújváros tiszteletdíját nyerte Kölner (Bp. Spartacus) 350 kcm motorján.
Az országos túramotorcsónak bajnokság vasárnap délben a Horgász-tanyán ünnepélyes eredményhirdetéssel és díjkiosztással zárult. A verseny rendezői és résztvevői elismerőleg nyilatkoztak a duraújvárosi TS és a városi tanács segítségéről, valamint az öbölről. Véleményük szerint motorcsónak versenyek rendezésére ideális a dunaújvárosi öböl vize. A versenyeket mindkét nap többszázan tekintették meg a parton.
Csónakmotor-sport az 50-es, 60-as években – Sebes Emil visszaemlékezése