REGGELI MOTORBŐGÉS


A rajt után még együtt a mezőny, a BBK-futam győztese a csehszlovák Pavel Kysely (20) és a második helyezett, az ugyancsak prágai versenyző, Milan Simak (24) már az élen robognak

Igen, reggel, augusztus 20-án pontosan 9 órakor indult a BBK-sorozat első futama, megtöltve ezzel a Dunaújvárosi Vasmű impozáns főkapuja előtti park légterét a majdnem negyedszáz száguldó “sámli”. Elnézést kérünk a szóért, hiszen ezek a 125-ösök valójában 25-30 lóerősek. Pontosabban, a magyar kartosok csak 25-26 lovasok, míg az élen robogó csehszlovák versenyzőké 28-30. Egyszóval verhetetlenek, és a BBK-t már a szombati: edzésen megnyerték északi szomszédaink, amikor a rajthelyért olyan jól hajtottak.
Dvorszky Nándor, a kartbizottság vezetője: Addig nem is számíthatunk komoly nemzetközi eredményre, amíg 1. nem lesz alkalmas versenypálya, 2. amíg ilyen gyenge támogatást kapnak a kartszakosztályok, 3. amíg a legjobb kartosaink megfelelő vázhoz nem jutnak, és 4. amíg nincsenek megfelelő versenymotorjaink.
A menetrend-pontossággal lebonyolított BBK-tfutam eredményei igazolták a szakember keserű megállapításait. A verseny érdekességet növelte az osztrák, NSZK-beli, norvég, holland, csehszlovák, jugoszláv és magyar indulókból álló Grand Prix. (Mint ismeretes, a BBK-futamok résztvevői csakis szocialista országokban gyártott motorral vehetnek részt, és az. itt indultak nem rajtolhattak a GP-futarokon.) A Nagydíj 38 tagú mezőnyének leggyorsabbja ismét az osztrák Toni Zöserl volt, ugyanis Toni barátunk immár nyolcadszor volt a 10. nemzetközi kartversenyét rendező Dunaújváros vendége.

A GP legjelesebbje, az osztrák Toni Zöserl, aki most is verhetetlen volt 

– Én képviselem az olasz Birel vázat és a DAP (Di Angelo Parilla) motorokat, és éppen ezért nem indulok az osztrák bajnokságon, hiszen nem verhetem meg a vevőimet. Ezért, többek között ide járok megízlelni a győzelem mámorát. Az idén jártam Japánban, ahol megnyertem a Csendes-óceáni Kupát, majd az Ázsia Bajnokságon 2. lettem. Hogy milyen erős. az én százas motorom? Legfeljebb 20 lovas, és ezt 10 500-nál adja le, de elforog 16 000-ig. Egy komplett versenykart ára 25 000 schilling, és tavaly eladtam 60 komplett kartot és 120 motort.

A legifjabb Lauda, Niki unokaöccse, aki bukása ellenére, a több futam alapján a 6. helyen végzett 

Max Lauda le sem tagadhatná szoros rokonságát a nagy Laudával. – Igen, apáink testvérek. Üzemszervezési karon vagyok egyetemi hallgató. Eredménytelen túraautó-versenyek után karton szeretném bebizonyítani – önmagamnak -, hogy az alma nem esik messze a fájától. A versenyköltségeimet magam fedezem, részben a zsebpénzből, részben tanításból, meg a Jack Daniel’s wisky-gyártól kapok támogatást. Nem iszom, még kávét sem, egyetlen szenvedélyem a pipa. Az osztrák bajnokságban a 2. helyen állok.
Végső megállapítás: a hatezernyi dunaújvárosi néző, a déli levesnótáig pompásan rendezett, izgalmakban bővelkedő versenyt kapott.

– r –

EREDMÉNY. Béke-Barátság Kupa: 1. CS – 2. SU – 3. PL – 4. NDK – 5. H – 6. BG. Egyéniben: 1. P. Kysely – 2. M. Simak – 3. S. Volin, mind CS – 4. M. Rjapcsikov, SU – 5. K. Wierzchowski, PL… 10. Balogh L. – Grand Prix 100 kcm: 1. T. Zöserl, A – 2. W. Siemens, NSZK – 3. W. Baumgartner, A – 4. P. Wendl, NSZK – 5. N. Stadler, A – 6. M. Lauda, A (bukott) – 125 kcm : 1. J. Urhofer, A – 2. J. Kopeczky, CS – 3. M. Hart, NL – 4. R. Rous, CS – 5. T. Nilssen, N – 6. Tormási A. – Csapatban: 1. A – 2. NSZK – 3. H – 4. YU.

Favics Péter felvételei

Megjelent: AUTO-MOTOR – 1978. szeptember 18.

Dunaujvaros