Kétnapos motorcsónak parádé az öbölben


Dunaújvárosi Hírlap – 1968. július 8.

Kétnapos motorcsónak parádé az öbölben

Kölner nyerte Dunaújváros nagydíját


A verseny beharangozója – Dunaújvárosi Hírlap – 1969.07.04.

Elsőízben rendeztek Dunaújvárosban komoly motorcsónak versenyt. A Pest megyei TS motorcsónak szakszövetsége, a Pestvidéki Gépgyár szakosztálya és városi TS szervezésében került sor szombaton és vasárnap az országos túramotorcsónak bajnokság második futamára. A versenyen öt egyesület 48 hajója vett részt valamint versenyein kívül Fritz Bőhm-Raffai, neves osztrák motorversenyző.
Szombaton a túramenetet bonyolították le. A mezőny 9 órakor a lágymányosi öbölből rajtolt és szintidőket kellett teljesíteni. A nap legjobb idejét Bőhm-Raffai érte el, 1000 köbcentis motorján kerek egy óra alatt ért Dunaújvárosba.


175 köbcentiméteres motorcsónakok versenyeznek a soroksári Duna-ágban rendezett bajnokságon. /1956
fotó: MTI/Komlós Tibor

A túramenet eredményei:
175 kcm oldalmotorok:

  1. Seres (PGSK)
  2. Szirtes (MHD)
  3. Lókai (PGSK)

175 kcm farmotorok:

  1. Tarján (PGSK)
  2. Piski (PGSK)
  3. Jerzsabek F. (PGSK)

250 kcm:

  1. Döme (Szegedi Spartacus)
  2. Montág (PGSK)
  3. Zsigmond (PGSK)

350 kcm:

  1. Kölner (Bp. Spartacus)
  2. Jerzsabek K. (Bp. Spartacus)
  3. Bohn. (PGSK)

500 kcm:

  1. Kohl (PGSK)
  2. Lőrinczi (PGSK)
  3. Géczi (PGSK)

700 kcm:

  1. Kovács (Bp. Spartacus)
  2. Lavicska (Bp. Spartacus)
  3. Hofbauer (PGSK)

1000 kcm:

  1. Hunyadi (PGSK)
  2. Bélteki (PGSK)
  3. Syrek (PGSK)

A bójakörüli gyorsasági versenyt szombaton és vasárnap délelőtt a dunaújvárosi öbölben rendezték meg. Az oldalmotorosok három, kört (6 km), a farmotorosok pedig öt kört (10 km) tettek meg. Sajnálatos, hogy a verseny nagy esélyeseit, a Váci Vasutas és a Vasas Izzó versenyzőit egyesületük nem engedte indulni az országos bajnokság második futamában. Így a verseny meglehetősen egyoldalúvá vált. Az osztrák versenyző versenyen kívül EU-kategóriában bemutatót tartott.


A 175 köbcentiméteres motorcsónakok versenye a Dunán, Budapesten /1960
fotó: MTI/Petrovits László

A gyorsasági verseny eredményei:
175 kcm oldalmotorok:

  1. Seres (PGSK)
  2. Lókai (PGSK)
  3. Szanyi (PGSK)

75 kcm fartúramotorok:

  1. Jerzsabek F. (PGSK)
  2. Tarján (PGSK)
  3. Piski (PGSK)

250 kcm:

  1. Zsigmond (PGSK)
  2. Nemeshegyi (MHD)
  3. Montág (PGSK)

350 kcm:

  1. Kölner (Bp Spartacus)
  2. Jerzsabek K. (Bp. Spartacus)
  3. Bohn (PGSK)

500 kcm:

  1. Lőrinczy (PGSK)
  2. Kohl (PGSK)
  3. Tomanek (MHD)

700 kcm:

  1. Simics (PGSK)
  2. Jászfalusi (PGSK)
  3. Lavicska (Bp. Spartacus)

1000 kcm:

  1. Bélteki (PGSK)
  2. Syrek (PGSK)


Ötszáz köbcentis CU osztályú motorcsónak EB Szegeden /1966
A képen: BUDU sporthajók futama.
fotó: MTI/Szebellédy Géza

A versenyben Dunaújváros nagydíjáért öszevont, kategóriák közötti futamot indítottak. Elsőként érkezett célba és Dunaújváros tiszteletdíját nyerte Kölner (Bp. Spartacus) 350 kcm motorján.
Az országos túramotorcsónak bajnokság vasárnap délben a Horgász-tanyán ünnepélyes eredményhirdetéssel és díjkiosztással zárult. A verseny rendezői és résztvevői elismerőleg nyilatkoztak a duraújvárosi TS és a városi tanács segítségéről, valamint az öbölről. Véleményük szerint motorcsónak versenyek rendezésére ideális a dunaújvárosi öböl vize. A versenyeket mindkét nap többszázan tekintették meg a parton.

Csónakmotor-sport az 50-es, 60-as években – Sebes Emil visszaemlékezése

Dunaujvaros